Perfekta röda läppstiftet

Inför förra årets upplaga av julbord med jobbet var jag på jakt efter det perfekta röda läppstiftet. Jag vet inte hur många olika läppstift jag provade, hur mycket tid jag spenderade på att bildgoogla och hur länge jag fantiserade om det precis perfekta, matta, röda läppstiftet. Om jag kom i mål? Nära nog skulle jag säga.
 
Efter att julbordet var avklarat och jag kände mig så nöjd jag kunde släppte Urban Decay ett samarbete med Gwen Stefani och där fanns det - det perfekta röda läppstiftet.
 
Från vänster till höger; NYX Matte Lipstick MLS08 Pure Red, Isadora Perfect Lipliner 36 Ruby Red, Urban Decay/Gwen Stefani 24/7 Glide-on lip pencil Rock Steady, Urban Decay/Gwen Stefani Lipstick Rock Steady.
 
Swatches i samma ordning som samlinsbilden ovan, NYX underst och Urban Decay överst.
 
Kombinationen Isadorapennan och NYXstiftet.
 
Rock Steady!
 
Bilderna blev inte helt perfekta i kvällsmörkret, men det går att få en bra uppfattning om skillnaderna. NYX-stiftet drar nästan lite åt orange i mitt tycke medan Urban Decays stift är lite mörkare rött i en kallare, bäriga ton. Jag känner att jag verkligen hittat det perfekta stiftet och vi kan tillsammans leva lyckliga i alla våra dagar.
 
1 Josefine Svärd:

skriven

Verkligen sådär superrött! Gu va snyggt att bryta av med till vintermörkret!

Svar: Ja eller hur, helt fantastiskt. Synd att det inte gick att fånga den fina färgen i kvällsmörkret :).
Emmas Ytligheter

2 Miss Baby Peaches:

skriven

Riktigt snyggt det där riktigt röda!

Kommentera här: